פעילות גופנית ותזונה נכונה

(0)
לדרג

כושר גופני מסייע בהפחתה במשקל, אך גם בבניית מסת שריר. לשם כך חשוב לאמץ תוכנית תזונה נכונה לפני ואחרי אימון

מאת: ענת קייזמן

סוף סוף החלטתם להירשם לחדר כושר ולשלב פעילות גופנית כחלק מאורחות חיים. זוהי החלטה נבונה ומבורכת, שמעבר להשפעתה על משקל הגוף היא חיונית ביותר בשמירה על הבריאות ובמניעת מחלות רבות. כיצד אם כן, ניתן להוריד משקל בצורה בריאה שתאפשר לנו לאבד מסת שומן מחד ולבנות שרירים מאידך? האם נכון לאכול הרבה חלבון, כשמתאמנים והאם שילוב אבקות חלבון ישפר את בניית השריר? מעבר לתוכנית האימון, לתזונה חשיבות מכרעת בנושא זה. להלן המלצות שרצוי לאמץ:

מה אוכלים לפני כל אימון?

חצי שעה לפני תחילת האימון רצוי לאכול מזון פחממתי זמין או מה שנקרא "פחמימה פשוטה", כגון: בננה, תפוח, אגס או מעט קורנפלקס רגיל+חלב.

אימון אירובי

אימון אירובי הנמשך לאורך זמן, דורש צריכת חמצן מוגברת. במהלך האימון עולה הדופק שלנו ואנו נושמים מהר יותר. אימון זה מאפשר לשפר סיבולת לב-ריאה ולאבד שומן דוגמאות: הליכה/ריצה/שחייה/אופניים/קרוסטריינר. אימון הנמשך מעבר לשעה וחצי מצריך שתיית משקה איזוטוני או ג'לי. מתחת לזמן זה אין צורך בתוספת אנרגיה. עד שעה מסיום האימון יש לאכול ארוחה מלאה.

אימון כוח/תנגודת

מיועד לבניית מסת שריר ומבוסס על עבודת שריר כנגד התנגדות, בעקבותיו השרירים גדלים ומתחזקים.

מה אוכלים אחרי האימון?

עד שעה וחצי מסיומו יש "חלון הזדמנויות" שבו יש לאכול ארוחה המשלבת פחמימה וחלבון: 4 פרוסות לחם שיפון או חיטה מלאה ומנת בשר/דג עד 150 גר' בשילוב ירקות. או חצי צלחת אורז/פסטה/פתיתים/קוסקוס ומנת בשר/דג בשילוב ירקות.

במידה והנכם מתאמנים באמצע היום וממהרים לעבודה, פתרון אבקות החלבון יתאים לכם. בחרו באבקת WHEY וצרכו מנה של 30 גר' בלבד על בסיס חלב +2 מנות פרי או מעדן חלב+מנת פרי. אבקות החלבון מחליפות את מנת הבשר או הדג ואין צורך לצרוך אותן מעבר לארוחות הרגילות.
שילוב של פעילות כוח+אירובית הוא אימון אידיאלי. מומלץ לבצע שלוש פעמים בשבוע פעילות אירובית במשך שעה ו-2-3 פעמים בשבוע פעילות כוח.

ענת קייזמן היא דיאטנית קלינית מוסמכת ומומחית לשינוי אורחות חיים ולירידה במשקל.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום