הכשרה רפואית קלינית בקהילה

(0)
לדרג

מהפך בתפיסה: סטודנטים לרפואה בבית הספר של האוניברסיטה העברית והדסה יקבלו הכשרה קלינית גם במרפאות הקהילה ולא רק בבתי החולים

מאת: מערכת zap doctors

עידן חדש בהכשרה הקלינית של הסטודנטים לרפואה. לראשונה: סטודנטים מבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה יקבלו חלק משמעותי מהכשרתם הקלינית במרפאות הקהילה.

דיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, פרופ' ערן לייטרסדורף, סבור כי מדובר במהפך מחשבתי בדרך ההכשרה הקלינית של סטודנטים לרפואה בישראל: "עד היום הרוב המוחלט של הלימודים הקליניים התקיימו בהדסה ובתי חולים המסונפים לבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה, ובמסגרת זו הסטודנטים התוודעו מעט יחסית לרפואת הקהילה.

"הלימודים בקהילה יתרמו להכשרת דור הרופאים הצעיר אשר ירכוש ידע מעמיק על עקרונות הרצף הטיפולי, טיפול בחולה במצב החריף והכרוני והיישום בשטח של עקרונות הרפואה המונעת". לפי פרופ' לייטרסדורף, "כמחצית מהטיפול הרפואי במדינת ישראל מתבצע בקהילה, רמתו גבוהה ביותר לפי כל אמת מידה, ולכן קיימת חשיבות רבה בהכשרת סטודנטים גם במסגרת זו".

על פי הסכם שייחתם מחר (ב'), חלק מהמרפאות של שרותי בריאות כללית במחוז ירושלים יהפכו למרפאות אקדמיות שיסונפו לבית הספר לרפואה במטרה לאפשר קבלת הסטודנטים. בנוסף לכך, חלק מהרופאים במרפאות יקבלו מינויים אקדמיים באוניברסיטה העברית - דבר שעשוי לתרום להעלאת רמתם המקצועית.

בואו לדבר על זה בפורום לימודי רפואה - כללי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום