טיפול בדיקור לא מזרז לידה

(0)
לדרג

מחקר חדש מנפץ מיתוס: דיקור לא מסייע בזירוז לידה מעבר לתאריך המצופה, וגם אינו מקצר את משך הלידה או מפחית כאבים במהלכה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

למרות שרבים תומכים באקופונקטורה להשראת לידה, מחקר חדש מעלה ספק בנוגע לתועלת שלה במקרים אלו. ממצאי המחקר פורסמו ב-BJOG.

החוקרים מצאו כי מבין 125 נשים הרות, המצויות מעבר לתאריך הלידה המצופה, לא תועדה עליה בסבירות להתחלת לידה בקרב קבוצת הנשים שעברה שני מחזורי טיפולי אקופונקטורה. 12% מהנשים בקבוצת אקופונקטורה נכנסו ללידה, זאת בהשוואה ל-14% מהנשים בקבוצת הביקורת.

הממצאים מצטרפים לעדויות לפיהן אקופונקטורה אינה כלי יעיל להשראת לידה בהריונות מעבר ל-41 שבועות היריון. הממצאים הנוכחיים מצטרפים לממצאי מספר מחקר קליניים אשר נערכו בשנים האחרונות ולא מצאו תועלת לאקופונקטורה בהשראת לידה.

דיקור לא מקל על כאבים בלידה

במסגרת המחקר חולקו 125 נשים עם היריון מעבר למועד, לטיפול אקופונקטורה אמיתי עם מחטים המוחדרות לנקודות, שעל-פי הרפואה המסורתית, קשורות בהתכווצות הרחם ולידה. וחלקן עברו טיפול דמה עם מחטים קהות שלא חדרו את העור. כל אישה קיבלה שני מחזורי טיפול ביום אחד.
החוקרים לא מצאו הבדלים בין שתי הקבוצות בשיעור הנשים שנכנסו ללידה בתוך 24 שעות. כמו כן, לא זוהו הבדלים ביעדים אחרים שנבחנו: דוגמת הרחבת צוואר הרחם, או בנשים שנכנסו ללידה, משך הזמן הנדרש עד ללידה.

לדברי החוקרים, הממצאים ברורים מאוד. אקופונקטורה אינה מביאה להשראת לידה בנשים עם היריון מעבר למועד הצפוי.עם זאת, החוקרים מודים כי ייתכן וטיפול אינטנסיבי יותר היה מביא לתוצאות שונות. כמו כן, הם מציינים כי מומחים רבים לאקופונקטורה טוענים כי להשגת השפעה אופטימאלית, יש להתאים את הטיפול לכל מטופל.

מספר מחקרים מצאו כי אקופונקטורה עשויה לסייע בכאבים במהלך הלידה. עם זאת, סקירה שפורסמה לאחרונה וכללה 10 מחקרים קליניים, מצאה כי אין עדות בולטת לתועלת של אקופונקטורה בהקלה על כאבים בזמן לידה.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורומים:

פורום הריון ולידה
פורום הריון ולידה - הלל יפה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום