במזל תאומים

(0)
לדרג

לתאומים זהים נולדו באותו היום תינוקות בבית החולים כרמל, דבר שיצר רגעי בלבול וחיוכי מבוכה בקרב הצוות הרפואי במחלקה

מאת: מערכת zap doctors

עידן וקורן שרייבר הם תאומים זהים שמאז לידתם עושים הכל יחד. אפילו את הלידה הראשונה של נשותיהם הם חוו יחד באותו היום במחלקת היולדות בבית החולים כרמל. הצוות הרפואי במחלקת היולדות התקשה להבדיל מי האבא של מי, ומי לוקח את התינוק שלו.

"אחד האחים ניגש אלינו וביקש הדרכה של יועצת הנקה לאשתו", מספרת האחות במחלקת ילודים. "כשיועצת ההנקה ניגשה לאחד האחים ושאלה אותו היכן אישתו כדי להדריך אותה השיב לה כי כלל לא הזמין יועצת הנקה ואישתו מסתדרת מצוין עם ההנקה".

הצוות הרפואי מבולבל

במקרה אחר, אחד האחים לקח את התינוק מחדר התינוקות למיטת אישתו ולאחר חמש דקות הגיע אחיו התאום לחדר התינוקות, על מנת לקחת גם כן את תינוקו. האחות נכנסה ללחץ שהרי חמש דקות קודם לכן כבר לקח את התינוק. לאחר ברור קצר הסתבר כי שוב מדובר בטעות של האחים התאומים. גם בחדר הלידה בבית החולים המיילדות התבלבלו, כשבכל רגע נכנס בעל מתרגש אחר וחיבק את אישתו. לא היה ברור איזה בעל מחבק איזו אישה.

"אנחנו שמחים שהלידות עברו בשלום והאבות התאומים ייצאו בקרוב עם משפחותיהם לביתם", אומר בחיוך ד"ר דני וייסמן, מנהל מחלקת ילודים בבית החולים.

עוד מוסיף ד"ר וייסמן כי "לשמחתנו חלפו השנים בהם קרו החלפת תינוקות ואנחנו בבית החולים מצויידים באמצעי אבטחה מתקדמים, סימנים וידונים לתינוקות ולהורים על הידיים כולל מספרי תעודות זהות, כך כשהמיילדות והצוות הרפואי תמיד מזהים את היולדת והתינוק. במקרה של האבות התאומים נדמה היה לכולם שהעסק קצת מתבלבל אבל בסופו של יום הכל חזר על מקומו בשלום".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום