56% מהישראלים אוהבים עור שזוף

(0)
לדרג

ההסברה על נזקי השמש נמשכת שנים, אולם מנתוני סקר חדש עולה כי רבים מוכנים "להיטגן בשמש" ו-13% אף סבורים כי מראה שזוף הוא בריא

מאת: מערכת zap doctors

עדיין ישנם ישראלים הסבורים כי שיזוף מסמל בריאות ואסתטיקה ונוטים להימנע משימוש בתכשירי הגנה. כך עולה מסקר ישראלי חדש בנושאי שיזוף, שנערך החודש על ידי "מרקט ווטש" עבור רשת מרפאות "כללית אסתטיקה". מנתוני הסקר עולה כי 89% מהישראלים נוהגים ללכת לים או לבריכה. בנוסף, למעלה ממחצית הציבור הישראלי (56%) סבור כי עור שחום יפה יותר מעור בהיר, לעומתם רק 24% ציינו שהם מעדיפים עור בהיר.

13% השיבו כי המראה השזוף מסמל בריאות. באופן מפתיע, 66% מקרב בני 65+ סבורים כך, לעומת 6% בלבד מקרב צעירים בני 18-24. 16% ציינו כי הם נוהגים להשתזף באופן מלאכותי, באמצעות מיטות שיזוף, שיזוף בהתזה, בספריי או במשחות מיוחדות לשיזוף.

מהסקר עולה כי מחצית מהנשאלים דיווחו כי הם משתמשים בתכשירי הגנה מהשמש עבורם או עבור משפחתם, 34% ציינו כי הם משתמשים לעיתים קרובות, ו-17% דיווחו כי הם משתמשים לעיתים רחוקות או כלל לא.

עוד עולה כי כשני שליש מהאוכלוסייה (74%) נרתעים במידה רבה מנזקי השמש והאזהרות אודות המחלות העלולות להיגרם לאחר חשיפה ממושכת לשמש, אולם שליש מהציבור נרתע מנזקי שמש במידה בינונית עד מועטה .

נזקים לטווח ארוך

"רבים מאיתנו הסבורים ששיזוף אמנם יפה ומחמיא למראה, מודעים לכך ששיזוף אינו בריא", אומרת ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור ברשת מרפאות כללית אסתטיקה.

"חלק מנזקי החשיפה לשמש הינם מיידיים ונראים על העור מיד: עור צרוב, אדום ומתקלף, שלפוחיות וכוויות במקרים קיצוניים והתייבשות, מה שקרוי "מכת שמש". אולם ישנם גם נזקים מצטברים לעור אשר הופכים לנזקים כרוניים שבאים לידי ביטוי רק לאחר שנים רבות מתחילת החשיפה לשמש. זו אולי הסיבה שמה שאינו בא לידי ביטוי במיידי, אינו מפחיד דיו. וזו כמובן טעות גדולה כי הנזקים המצטברים הרסניים וברוב המקרים בלתי הפיכים, ניתנים לשיקום חלקי בלבד או שאינם ניתנים לשיקום".

ד"ר אקרמן מוסיפה כי "כוויות שמש עלולות כמו כל כוויה להוות סכנה משמעותית ויכולות לגרום לזיהומים, דלקות ואף לסכנת חיים. חשוב להשתמש בתכשירי הגנה, כאלה שיחסמו קרניים אולטרה-סגוליות. מקדם ההגנה של תכשיר ה-SPF צריך להיות סביב 35 ויסנן מעל 95% מקרינת UVB. למרבית הציבור, אין טעם להשתמש בתכשירי הגנה של SPF 70 או 100, אלא אם קיימת בעיה מיוחדת המצריכה זאת".
בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום