רכבת קלה מסייעת בהפחתת משקל

(0)
לדרג

מסתבר כי רכבות אינן רק יעילות כאמצעי תחבורה, אלא גם מסייעות בהפחתת משקל. מחקר חדש מגלה: רכבת קלה מעודדת הליכה ופעילות גופנית וגורמת לירידה במשקל

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עליה בזמינות מערכות תחבורה ציבורית ושיפור הסביבה השכונתית מלווה בירידה בערכי BMI, כך פורסם במאמר חדש במהדורת אוגוסט של מגזין American Journal of Preventive Medicine.

החוקרים ערכו שני סקרים. סקר אחד נועד להערכת נתונים טרם השלמת הקמת מערכת תשתיות רכבת קלה בשרלוט, צפון-קרוליינה (יולי 2006 עד פברואר 2007). הסקר השני נערך לאחר השלמת הקמת הרכבת הקלה (מרץ 2008 עד יולי 2008). השאלונים העריכו את רמת הפעילות הגופנית, BMI, התחושה בנוגע לסביבה השכונתית, שימוש בתחבורה ציבורית לפני ואחרי השלמת הקמת הרכבת הקלה, תוכניות לשימוש ברכבת הקלה כאשר תהא זמינה והשימוש ברכבת הקלה בפועל.

כ-839 מבוגרים השיבו על השאלונים, טרם השלמת הרכבת הקלה ו-498 נשאלו שוב 6-8 חודשים לאחר הפעלת הרכבת הקלה.

ירידה בסיכון להשמנת יתר

החוקרים מצאו כי הקמת רכבת קלה הביאה לעליה רבה יותר בהליכה ולירידה במשקל והשפיעה לחיוב על דעתם של התושבים בנוגע לשכונת המגורים. באופן ספציפי, השימוש ברכבת קלה בכדי להגיע למקום העבודה לווה בירידה ממוצעת של 1.18 ק"ג למ"ר במדדי BMI וירידה של 81% בסיכון להשמנת-יתר במשך הזמן.

בנוסף, דעה חיובית לגבי השכונה לוותה בערכי BMI נמוכים ב-0.36 ק"ג, ירידה של 15% בסיכון להשמנת-יתר, עליה של 9% בסבירות למילוי ההמלצה השבועית לפעילות גופנית ועליה של 11% בסבירות למילוי ההמלצה לפעילות גופנית דרך פעילות גופנית מאומצת.

החוקרים מסבירים כי זיהוי דרכים לעודד שימוש בסביבה המקומית לפעילויות גופניות עשוי לסייע בהפחתת העלייה ובשכיחות השמנת-יתר. חשוב לעודד מדיניות המשפרת את הבטיחות והאטרקטיביות של השכונות עבור הולכי רגל, לקישור בין הבית, מקום העבודה ותחנת הרכבות בכדי להגדיל את השימוש בתחבורה ציבורית כאמצעי להגיע למקום העבודה.

הידיעה בשיתוף מערכת doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום הרזיה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום