צריכת בוטנים ותחלואה לבבית

(0)
לדרג

מחקר חדש מוכיח כי צריכת בוטנים משפרת את רמות השומנים בדם באופן התלוי במינון הצריכה, במיוחד במטופלים עם LDL בסיסי גבוה יותר או עם BMI בסיסי נמוך יותר

מאת: מערכת zap doctors

מחקרים מצאו כי צריכת בוטנים קשורה בהפחתת הסיכון למחלת לב קורונרית. במקביל, בוצעו מחקרי התערבות בהם נבחנה ההשפעה של צריכת בוטנים על פרופיל הליפידים. מטרת המחקר שפורסם בגיליון מאי 2010 של כתב העת Archives of Internal Medicine הייתה לסכם את הידוע מהספרות בנוגע להשפעה שיש לצריכת בוטנים על פרופיל הליפידים.

שיטות:

החוקרים אספו את הנתונים הגולמיים מ-25 מחקרים שבוצעו ב-7 מדינות ואשר הקיפו 583 נבדקים עם פרופיל ליפידים תקין והיפר- כולסטרולמיה, אשר אינם מטופלים בתרופות להפחתת כולסטרול.

תוצאות:

צריכה יומית ממוצעת של 67 גרם בוטנים הביאה להשפעות הבאות על פרופיל הליפידים: הפחתה משמעותית סטטיסטית של 11 מ"ג ב- Total cholesterol; הפחתה משמעותית סטטיסטית של 10 מ"ג ב-LDL; הפחתה משמעותית סטטיסטית ביחס שבין ה-LDL ל-HDL; הפחתה משמעותית סטטיסטית ביחס שבין ה-Total cholesterol ל-HDL; הפחתה של 21 מ"ג בטריגליצרידים במטופלים עם רמת TG גבוה מ-150 מ"ג (במטופלים עם רמת TG נמוכה מ- 150 מ"ג, לא נצפתה ירידה).

ההשפעה של צריכת הבוטנים על פרופיל הליפידים הייתה תלויה במינון הצריכה. לסוגים שונים של בוטנים הייתה השפעה דומה. ההשפעה המיטיבה של צריכת בוטנים הייתה משמעותית יותר במטופלים עם רמת LDL בסיסית גבוהה יותר או עם BMI בסיסי נמוך יותר.

מסקנת החוקרים:

צריכת בוטנים משפרת את רמות השומנים בדם באופן התלוי במינון הצריכה, במיוחד במטופלים עם LDL בסיסי גבוה יותר או עם BMI בסיסי נמוך יותר.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.



רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום