מתירנות מובילה לצריכת אלכוהול

(0)
לדרג

מחקר קובע: בני נוער עם הורים מתירנים מועדים לשתיית אלכוהול לעומת ילדים להורים קשוחים ותומכים. בני נוער שזוכים לתמיכה בבית מתחברים פחות לאלו שצורכים אלכוהול

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר שפורסם בגיליון יולי של הירחון Journal of Studies on Alcohol and Drugs, עולה כי בני נוער עם הורים מתירנים מועדים יותר לשתות כמויות גדולות של אלכוהול בהשוואה לבני נוער להורים קשוחים, אך תומכים.

שתיית כמויות גדולות של אלכוהול (5 משאות אלכוהוליים ומעלה בתקופת זמן קצרה), הופכת לבעיה שגדלה ומתגברת בארצות הברית.

החוקרים ביקשו לבדוק במחקר הנוכחי האם סגנון ההורות משפיע על נטייתם של בני נוער לצרוך אלכוהול. החוקרים חילקו את סוגי ההורות השונים לארבעה - הורים סמכותיים ששמרו על משמעת, אך העניקו גם תמיכה וחום; הורים סמכותיים ששמרו על משמעת, אך לא העניקו די תמיכה וחום; הורים מפניקים שלא הקפידו על משמעת אך העניקו תמיכה וחום; והורים מזניחים שלא דאגו למשמעת ולא העניקו חום או תמיכה.

הרגלי השתייה קשורים לסגנון ההורות

ממצא חשוב העולה ממחקר זה הינו כי מתבגרים להורים סמכותיים, שהעניקו תמיכה וחום היו פחות מועדים לצרוך כמויות גדולות של אלכוהול בהשוואה לבני נוער להורים מסוגים אחרים.

במסגרת המחקר סקרו החוקרים 5,000 מתבגרים אמריקניים בגילאי 12-19 שנים בנוגע להרגלי השתייה שלהם ובנוגע ליחסיהם עם הוריהם. רוב הנסקרים היו לבנים והתגוררו עם הוריהם.

מממצאי המחקר עולה כי בני נוער, שהיו פחות מועדים לצרוך כמויות גדולות של אלכוהול דרגו את הוריהם כדואגים למשמעת וכמעניקי חום. בני נוער להורים מפנקים שלא שמרו על משמעת היו מועדים לדווח פי שלושה יותר על שתייה כבדה. בני נוער להורים סמכותיים של העניקו די חום ותמיכה היו מועדים לצרוך אלכוהול בכמויות גדולות פי שניים.
החוקרים מדגישים כי לסגנון ההורות לא היה קשר לגיל החשיפה לאלכוהול, אך בהחלט להרגלי השתייה בהמשך.

עוד עלה מן המחקר כי בני נוער דתיים מועדים פחות לצרוך אלכוהול בהשוואה לבני נוער לא דתיים. בני נוער שזכו לתמיכה מהוריהם התחברו פחות לבני נוער שצרכו אלכוהול.

החוקרים מציינים את חשיבותם הגדולה של ההורים בהשפעה על מאורעות גיל ההתבגרות, ומבקשים להדגיש כי לא די במשמעת ברורה אלא יש להקפיד על מתן די תמיכה וחום לבני הנוער.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכולוגיה קלינית של הילד והמתבגר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום