סקר: רוב הישראלים חוו הפרעות זקפה

(0)
לדרג

סקר חדש קובע: 84% מהישראלים מעידים שהפרעות בזקפה הן המצב המביך ביותר במיטה, ואילו כשליש מהנשאלים מאשימים את בני הזוג בכך שאינם יוזמים מספיק. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

הישראלים, בהשוואה לרוסים ולדרום אפריקאים, די מרוצים מחיי הסקס שלהם ועומדים בראש הרשימה (עם 63%), אחריהם דרום אפריקה (60%) ורוסיה (54%). כך עולה מסקר עולמי רחב היקף שכלל מעל 9,000 משתתפים מ-11 מדינות (מתוכם 840 משתתפים מישראל), שבוצע על-ידי חברת באייר, יצרנית התרופה לויטרה.

הסקר ערך השוואה בין גברים לנשים לגבי חשיבות הסקס, השוואה בין מדינות, השוואה בין נשאלים המשתמשים בתרופות לטיפול בבעיות זקפה (ממשפחת PDE-5i), לבין אלו שלא משתמשים בתרופה כלל וסקירת בעיות ומשמעותן בקשר הזוגי.

מטרת הסקר שכלל גברים ונשים בגילאי 35-60 הייתה לחשוף הרגלים והתייחסות של הנשאלים לגבי התפיסה של הפרעות בזקפה. מתברר שאחוז גבוה מהנשאלים בעולם חוו הפרעות בזקפה ומעידים כי אלו משפיעות על המצב הרגשי והדימוי העצמי שלהם ושל בנות זוגן. סקירה של הנשאלים בישראל בדרום אפריקה ורוסיה, מהווה השוואה מעניינת לגבי חשיבות הסקס בעיני הנשאלים והפתיחות בין בני הזוג לגבי הפרעות בתפקוד המיני.

הישראלים פחות מפרגנים

אצל הישראלים הסקס מהווה חלק משמעותי עם בת הזוג, גם כשמדובר בקשר ארוך טווח (יותר חשוב להם לעומת דרום אפריקאים ורוסים) וככל הנראה נתפס כצורך בסיסי. לכן אין זה מפתיע שרוב הישראלים (84%) מעידים שהפרעות בזקפה הן המצב המביך ביותר במיטה, לעומת 23% מהדרום אפריקאים ו-88% מהרוסים.

האומנם אנחנו הכי פחות מפרגנים? הנתונים ממקמים את הישראלים במקום האחרון לגבי החשיבות שאנו רואים בכך שבני הזוג שלנו יחוו אורגזמה גם אם אנחנו לא הצלחנו (43%), לעומת דרום אפריקה (54%) ורוסיה (52%). ואולי חוסר הפרגון הזה מסביר את הפער הקיים בין אהבתם של הישראלים לסקס ספונטאני ומידת היוזמה של בני הזוג במיטה. מסתבר שגם כשיש חשק מיני ושביעות רצון מחיי הסקס, זה לא בהכרח אומר שאין בעיות. הישראלים אוהבים סקס ספונטאני (70% לעומת 60% בדרום אפריקה ו-46% ברוסיה) ומעריכים ספונטאניות ביחסים עם בני הזוג, אך יותר משליש מהנשאלים בישראל מאשימים את בני הזוג בכך שאינם יוזמים מספיק.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הפרעה בתפקוד המיני בקרב גברים
פורום סקסולוגיה
פורום לויטרה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום