החוק להוזלת תרופות עבר בכנסת

(0)
לדרג

הצעת החוק הקובעת כי אסור לרופאים לפצל את המרשם לשתי חפיסות, עברה בכנסת. החוק מתקן את המצב לפיו בקניית תרופות מרשם משלמים השתתפות עצמית לכל אריזה

מאת: מערכת zap doctors

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב') בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק איסור פיצול מרשמים שיזמו חברי הכנסת ד"ר רחל אדטו, אמנון כהן וחיים אורון. הצעת החוק התקבלה בהסכמה מלאה ללא מתנגדים. הצעת החוק מחייבת ניפוק מרשם באריזה הקרובה ביותר בגודלה למנת התכשיר המופיעה במרשם. הההצעה נועדה למנוע מצב לפיו מרשם ינופק למבוטח במספר אריזות על מנת להגדיל את תשלום ההשתתפות העצמית.

פיצול מלאכותי של מרשם

"מליאת הכנסת מנעה את המשך ניצול המבוטחים ואת ההגדלה המלאכותית והפוגענית של תשלומי ההשתתפות העצמית", אומרת ח"כ אדטו. "חוק זה מתקן את המצב הקיים לפיו חולה הרוכש תרופות מרשם, נדרש לשלם השתתפות עצמית בנפרד לכל אריזת תרופות. מצב זה יצר תופעה לפיה במקרים מסוימים מנת התרופה הנדרשת לחולה, מחולקת למספר אריזות במקום לרכזה באריזה אחת, כפועל יוצא מוכפל או משולש סכום ההשתתפות העצמית ששילם החולה".

לדברי ח"כ אדטו "במקומות בהם עוברים על ההיגיון הפשוט שבין מותר לפסול כמו פיצול מלאכותי של מרשם, אין למחוקק ברירה אלא לשרטט את הגבול הראוי. אין כל ספק כי חקיקה זו מטיבה ובעיקר מגינה על האזרחים".

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ תרופתי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום