אלימות בביה"ח: 9 חודשי מאסר

(0)
לדרג

גבר שתקף רופא ואיים על אחות ומאבטח בביה"ח ברזילי הורשע ונידון ל-9 חודשי מאסר בפועל. השופט: "לא יעלה על הדעת שניתן את ידינו לבריונים שלא מהססים לפעול באלימות"

מאת: מערכת zap doctors

בית המשפט גזר תשעה חודשי מאסר בפועל על מטופל שנהג באלימות בחדר המיון המרכזי בבית חולים ברזילי כלפי צוות רפואי ומאבטחים בבית החולים.

השופט חיים נחמיאס אמר כי מדובר באירוע חמור ביותר שהפך להיות מכת מדינה, כאשר האלימות בין היתר מגיעה לבתי חולים ובמיוחד למחלקות מיון. השופט שגזר את העונש, ציין בהחלטתו כי "הנאשם בעזות מצח, בחוצפה ובבריונות פיזית ומילולית ניסה לתקוף רופא במחלקה שזרק לעברו בקבוק זכוכית שהיה מונח על עגלת הטיפולים. כאילו לא די בכך, איים עליו ואמר לו 'אני ארצח אותך' ואף איים על אחת האחיות ועל המאבטח ובהמשך תקף את עוזר הקב"ט בכך שנתן לו אגרוף".

הנאשם הודה והצטער

הסניגור אמר כי "הנאשם הוא חולה שמטופל בכדורים פסיכיאטריים וכשהוא מצוי באיזון תרופתי הדברים לא קורים לו. הנאשם השתמש במילים לא יפות שזרק לכל עבר אך אין מדובר בנאשם שהתכוון לבצע את שאמר. רוב רובו של כתב האישום מתייחס לאיומים שהנאשם איים במהלך היותו בביה"ח". עוד הוא הוסיף, כי "הנאשם נפגע בתאונת דרכים ומבחינה ראייתית שלו הוא סבר שהוא לא מקבל את הטיפול בזמן שהוא חפץ בכך. אין בכך כדי להצדיק את התנהגותו, אולם עצם הפעולה בה הוא נקט לא נבעה מתוך יישוב הדעת שהרי ידוע שאדם אינו נתפס בשעת כעסו. הנאשם לקח אחריות והודה בהזדמנות הראשונה ובכך חסך זמן שיפוטי יקר".

"אני באמת מצטער מכל הלב על כל הארוע הזה", אמר הנאשם. "אני מוכן להתנדב בביה"ח ולתקן את מה שעשיתי. נכון שהגעתי לביה"ח לאחר שעברתי תאונת דרכים ונכון ששתיתי בירה לפני זה, אך חזרתי בתשובה ואני מחפש דרך חדשה.

השופט כתב כי "לא יעלה על הדעת שניתן את ידינו לבריונים דוגמת הנאשם שלא מהססים לפעול באלימות מילולית או פיזית".

יש לציין כי לנאשם היו הרשעות קודמות בעבירות אלימות. השופט ציין כי בהתחשב במצבו האישי, נפשי ובריאותי של הנאשם, גילו הצעיר, הודעתו ונטילת האחריות הוא לא ימצה עימו את מלוא חומרת הדין ויסתפק בעונשים המינימליים המתחייבים בנסיבות העניין. כאמור, על הנאשם יהיה לרצות תשעה חודשי מאסר בפועל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום