תוסף מזון טבעי: מה הוא באמת מכיל?

(0)
לדרג

למה לא להרגע אחרי שקניתם תוסף מזון "טבעי", ולמה חשוב לברר מה הוא מכיל לפני נטילתו, טבע הדברים

מאת: תוסף מזון פופולארי בארצות הברית נאסף מן המדפים לאחר שנתגלה כי הוא מכיל תרופה ממכרת נגד חרדה מקבוצת הווליום.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה FDA והמחלקה לשירותי מזון של מדינת קליפורניה הזהירו צרכנים שלא להשתמש בתוסף מזון הנמכר דרך הדואר לאחר הזמנה טלפונית. מדובר במוצר ששמו Anso comfort capsules
שנמכר על ידי חברת ארקדיה מקליפורניה. המוצר שווק כפתרון טבעי לטווח רחב של בעיות בריאותיות כולל יתר לחץ דם וערכי כולסטרול גבוהים בדם.

מתברר כי בבדיקות שנערכו על ידי ה FDA נמצא כי המוצר, המפורסם כמכיל חומרים טבעיים בלבד, מכיל למעשה גם את התרופה כלורדיאזפוקסיד. מדובר בתרופה מקבוצת התרופות שעליה נמנה גם הווליום (אסיבל). התרופה, הניתנת רק על פי מרשם רופא, מיועדת להרגעה וכנגד הפרעות שינה. ככזו, הינה בעלת פוטנציאל ממכר ועלולה להגביר את השפעות מדכאי מערכת העצבים המרכזית כמו אלכוהול ותרופות אחרות ממשפחת הווליום.

בארצות הברית דווח כי לפחות אישה אחת אושפזה בשל אינטראקציה (תגובה הדדית) בין הכלורדיאזפוקסיד לבין תרופות מרשם שנטלה. מצפים כי האישה תשוב לאיתנה בקרוב.
כלורדיאזפוקסיד נמכר בארצות הברית תחת השם ליבריום ובישראל תחת השמות נירבקסאל או סרביום וכאמור אסור לשיווק שלא דרך מרשם רופא.

כפי שניתן לשער, נוכחות התרופה במוצר ה"טבעי" אינה מצוינת על גבי התווית המתארת את מרכיבי תוסף המזון. שרת הבריאות של קליפורניה, ד"ר דיאנה בונטה, ביקשה מן הצרכנים להפסיק להשתמש בתוסף המזון ולפנות אל הרופא המטפל, בעיקר אם הינם נוטלים תרופות מרשם כלשהן.

בעקבות התערבות מנהל המזון והתרופות החלה החברה המייצרת את תוסף המזון במבצע לאיסופו מרשתות השיווק. בנוסף לנוכחות התרופה בתוסף המזון חשודה החברה בעבירה על התקנות הממשלתיות האוסרות הצגת תוסף מזון טבעי כמזור לבעיות בריאות שונות. החוק האמריקאי מתיר רק שיווק של תוספי מזון כ"עוזרים לשמירת מבנהו או תפקודו של הגוף".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום