בית ספר לסיסטיק פיברוזיס

(0)
לדרג

במרכז הרפואי שניידר הוקם בית ספר לסיסטיק פיברוזיס במטרה לאפשר לילדים החולים ביטוי עצמי והרחבת הידע וההבנה שלהם על CF. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מרכז הריאות וה-CF במרכז שניידר בשיתוף איגוד ה-CF השיק בית ספר שנועד ללמד ילדים הסובלים מ-CF על מחלתם באמצעים יצירתיים וחווייתיים. תוכנית בית הספר מתבססת על אמצעי הוראה המותאמים לקבוצות גיל שונות, לשפה ולתרבות וכוללת אף התאמה לילדים דוברי ערבית. מודל בית הספר יורחב לשימוש במרכזים רפואיים נוספים ברחבי הארץ.

פעילות פיזיותרפית ומשחקי יצירה

בית הספר ל-CF עורך מפגשים תקופתיים, במהלכם משתתפים הילדים בסדנאות הכוללות מרכיבים לימודיים, יצירתיים ורגשיים, כגון: שיעור על מבנה הגוף בעזרת בובה מדברת, משחקי יצירה על חיידקים ומניעת זיהומים, פעילות פיזיותרפית תוך שימוש בכדורי קפיצה גדולים ועוד. במקביל, הורי הילדים משתתפים בקבוצת תמיכה המונחת על ידי פסיכולוגית בשיתוף הצוות הרב תחומי במכון הריאות. מטרת תכנית בית הספר הינה לאפשר לילדים ביטוי עצמי והרחבת הידע וההבנה שלהם לגבי אורח החיים עם המחלה, לחזק את ההתמודדות היום יומית עם לקיחת אנזימים בזמן אוכל וביצוע פיזיותרפיה כל יום ולשפר את היענות הילדים לטיפול.

מחלת הסיסטיק פיברוזיס (CF) הינה מחלה תורשתית מולדת הגורמת לצמיגות בהפרשות, במיוחד בלבלב ובריאות. הפגיעה יוצרת מצב של חסימת דרכי הנשימה, לבלב ואיברים נוספים, מצב הגורם לזיהומים חוזרים וחוסר שגשוג, עד למצבים קיצוניים של אי ספיקה נשימתית וצורך בהשתלת ריאות. בכדי למנוע סיבוכים, נדרשים הילדים לקבל טיפולים תרופתיים ולבצע תרגילי נשימה למשך כל חייהם. חומרת השפעת המחלה משתנה מאדם לאדם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום