טיפ שבועי: בטיחות ילדים

(0)
לדרג

למעלה מ-60% ממקרי הנפילות מתרחשים בבתים פרטיים, רובם בעונת הקיץ והחופשות. כך תמנעו תאונות ביתיות בקרב ילדיכם

מאת: מערכת zap doctors

נפילות הן סיבה שכיחה לביקורים בחדר מיון ואשפוזים של ילדים בבתי חולים. ככל שגובה הנפילה גדול יותר, הסיכון לפגיעה חמורה גבוה יותר. על פי הנתונים, בישראל נהרגים מדי שנה כ-170 ילדים בעקבות תאונות ביתיות וכ-180 אלף ילדים מגיעים ליחידה לרפואה דחופה עקב תאונה ביתית. עוד עולה מן הנתונים כי כ-44% מהתאונות הביתיות נגרמות עקב נפילה.

למעלה מ-60% ממקרי הנפילות מתרחשים בבתים פרטיים, רובם בעונת הקיץ והחופשות. ב-40% מהמקרים נצפית חבלת ראש, ב-34% יש חבלות מערכת עצמות והשרירים, 12% נפגעים בבטן, 8% בעצמות הפנים ו-6% בשלד.

"ב-43% מהמקרים של חבלות ראש יש צורך בהתערבות כירורגית, והתערבות כזו נדרשת ב-60% מחבלות הפנים. מקרי המוות מעטים וקורים בגבהים למעלה מ-15 מטר", אומר ד"ר ישראל עמירב, אחראי בטיחות ילדים במרכז הרפואי זיו. "למניעת נפילות יש צורך בקמפיין תקשורתי מתאים, בהעלאת המודעות הציבורית בפרט של ההורים על מנת להגביר השגחה בעת החופשה. כמו כן, יש צורך בהתערבויות חקיקה ותקנים להבטיח בטיחות של חלונות, מעקות וסגירת מרפסות".

לקראת חופשת הקיץ הקרבה, ד"ר עמירב מסביר כיצד ניתן למנוע תאונות ביתיות בקרב ילדים:

יש לשים לב שהתינוק או הילד אינם יכולים לטפס על רהיטים מהם הם עלולים ליפול.

ילד צריך להיות תחת השגחת מבוגר, בין אם זה הורה, מורה או שכן. לרוב ילדים מתחת לגיל 13 אינם בוגרים דיים לשמור על אחיהם הקטנים.

חשוב לדבר עם ילדים על הסכנות העשויות לגרום לתאונות ביתיות ולהסביר להם כיצד ניתן למנוע אותן.

יש להצמיד את חוטי החשמל בבית אל הקירות בכדי למנוע מעידה. כמו כן לבחון שהחוטים אינם פגועים.

יש לאחסן חומרים העלולים לגרום להרעלה, כגון: תרופות וחומרי ניקוי הרחק מהישג ידיהם של ילדים ותינוקות; עדיף תחת מנעול ומפתח.

מומלץ לכסות פינות חדות של רהיטים העלולים לגרום לחבלה.

רצוי להתקין כיסויי פלסטיק לשקעים חשמליים.

יש לאחסן כלים שבירים הרחק מידם של ילדים ולדאוג כי הם ניצבים במקום גבוה ויציב.

יש לאחסן שקיות פלסטיק בתוך שקית בד הרחק מהישג ידם של ילדים וטף.

מומלץ לבחון את הבית בעיני ילד או עולל וכך לזהות את הסכנות העלולות לפגוע בו, כגון קצוות רהיטים חדים, שקעי חשמל חשופים וכדומה, ולמנוע אותן בהתאם לסכנה, על ידי התקנת פתרונות ככיסויים לשקעים ולפינות החדות לדוגמה.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום