פקק גומי הוצא מוושט התינוק

(0)
לדרג

תינוק בן חצי שנה שסבל מקשיי נשימה הובא לבית חולים לאחר שרופא המשפחה סבר כי הוא סובל מאסתמה. בבדיקות התברר כי הוא בלע פקק בקוטר 1 ס"מ

מאת: מערכת zap doctors

פעוט בן חצי שנה מהגליל הובא על ידי הוריו למחלקת ילדים במרכז הרפואי זיו בצפת כשהוא סובל מקשיי נשימה. ההורים סיפרו כי התינוק סובל מקשיים אלו מזה כחודש, וכי לפני יומיים הגיעו עמו לבדיקה אצל רופא המשפחה שסבר כי מדובר באסתמה.

ניתוח מיידי

"הפעוט הובא למחלקה כשהוא סובל מרשרושים וקשיי נשימה והועבר מיידית למספר בדיקות מקיפות, ביניהן צילום עם בליעת חומר ניגודי", אומר ד"ר אנתוני לודר, מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי זיו. "במהלך הבדיקות התברר, כי קשיי הנשימה של הפעוט נגרמו מהימצאות גוף זר בתוך הוושט הלוחץ על קנה הנשימה".

הפעוט הועבר מיד לניתוח להוצאת גוף זר מהוושט. במהלך הניתוח הוצא מהוושט פקק עשוי גומי בקוטר 1 ס"מ. הניתוח עבר בהצלחה, ללא כל סיבוכים והפעוט יישאר מספר ימים להשגחה וישוחרר לביתו.

"בגיל חצי שנה תינוקות מתחילים להיות סקרנים ולהכניס דברים לפה שדרכו הם מגלים את העולם", אומר ד"ר לודר. "גוף זר יכול לגרום לנזק בדפנות הוושט, לדלקות ולדימומים וזה יכול לגרום בעתיד לבעיה תפקודית בוושט שתתבטא בבעיות בליעה. במקרה הנוכחי, מוקדם עדיין לדעת מה יהיה הנזק לטווח ארוך אצל התינוק".

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום