מתן חיסונים בזמן לא פוגע בקוגניציה

(0)
לדרג

מחקר מוכיח כי מתן חיסונים במהלך השנה הראשונה לחיים אינו פוגע בהתפתחות הנוירוקוגניטיבית של הילדים, ולכן אין סיבה לדחות זאת לשלב מאוחר יותר

מאת: מערכת zap doctors

הורים רבים מודאגים מריבוי החיסונים הניתנים ליילודים בשנת החיים הראשונה. לא פעם נשמעת טענה שמערכת החיסון עוד לא בשלה לקבלת החיסונים, ולכן החיסונים גורמים תופעות לוואי רבות. בין היתר הואשמו החיסונים לא פעם בפגיעה בהתפתחות המוחית. ישנם זוגות הורים המעוניינים לחסן את ילדם, אך בוחרים לדחות את החיסונים למועד מאוחר יותר. מטרת העבודה הנוכחית שפורסמה השבוע ב- Pediatrics הייתה לבדוק האם יש הבדל בהתפתחות הנוירוקוגניטיבית בגיל 10 שנים בין ילדים שחוסנו בזמן במהלך השנה הראשונה לבין כאלה שחיסוניהם נדחו או שלא חוסנו כלל.

שיטות

חוקרים מארה"ב השתמשו בבסיס נתונים של מחקר קודם שבדק את הקשר בין נוכחות טימרוזול לבין התפתחות קוגניטיבית (כהערת ביניים - לא נמצא כל קשר). 1,047 ילדים שחוסנו בין השנים 1993-1997 נכללו במחקר. במידה והילדים חוסנו תוך 30 יום מהמועד המומלץ הם נכללו בקבוצת "המחוסנים בזמן". בגיל 8-10 שנים ילדים אלה עברו אבחון נוירולוגי מקיף של 42 מבחנים כולל יכולות שפה, זיכרון, חשיבה, אינטליגנציה, ותבחינים פסיכולוגיים. החוקרים חילקו את הילדים ל-3 קבוצות - כאלה שקיבלו את החיסונים בזמן (מעל 10 מנות חיסון עד גיל 7 חודשים), 6-9 מנות חיסון ב-7 חודשים הראשונים, וכאלה עם עיכוב בחיסונים (<6 חיסונים במהלך 7 חודשים ראשונים).

תוצאות

491 (47%) מהילדים חוסנו בזמן, 235 (23%) קיבלו את כל החיסונים, אך לא בזמן, 311 ילדים לא קיבלו את כל החיסונים המומלצים.

ילדים שחוסנו במועד השיגו תוצאות גבוהות יותר באופן מובהק ב-15 מבחנים התפתחותיים שונים, לעומת הקבוצה שלא חוסנה או לא חוסנה בזמן. בשאר 26 המבחנים לא היה הבדל מובהק.

הקבוצה בעלת עומס החיסונים הגבוה יותר ב-7 חודשים הראשונים לחיים השיגה את התוצאות הטובות יותר במבחנים ההתפתחותיים.

מסקנה

מתן חיסונים במועד, במהלך השנה הראשונה לחיים אינו פוגע בהתפתחות הנוירוקוגניטיבית של הילדים.

דיון

שוב מאמר חשוב המפריך טיעון מרכזי נפוץ בקרב מתנגדי החיסון. לא רק שלא הייתה פגיעה בהתפתחות, אלא אף לקבוצת המתחסנים היה יתרון בהישגים. נתון זה מפתיע בהתחשב בכך שרוב סרבני החיסון מגיעים מקבוצות אוכלוסיה בעלות השכלה גבוהה. יתרונו של המחקר בשימוש במגוון רחב של שיטות סטטיסטיות שהגיעו כולן לתוצאה זהה, דבר הנותן משנה תוקף לתוצאות.

לתקציר המחקר - לחצו כאן.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - הקליקו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום