כן בבית ספרנו

(0)
לדרג

בריחת שתן בילדים- על השכיחות הגדולה מהצפוי של התופעה, כיצד מטפלים ואיך ניתן ללמד את הילד לשלוט בצרכיו, רטוב לו

מאת: מחקר אוסטרלי מגלה כי הבעיה המביכה של ילדים שסובלים מ-"תאונה" בבית הספר, תאונה שהתוצאה שלה היא מכנסיים רטובות, נפוצה הרבה יותר בקרב ילדים ממה שחשבו המומחים קודם אולם הנחמה היא שיש פתרונות טיפול טובים. יבש לפני רטוב

מחקר שנערך בקרב 1,419 תלמידי כיתה א' אוסטרלים מגלה כי למרות שהמומחים מעריכים שרק שלושה אחוזים מהילדים סובלים מבעיה של "הרטבת יום", יותר מ-19 אחוזים מההורים דיווחו על הבעיה אצל ילדיהם.

עוד עולה מהמחקר כי יותר מארבעה אחוזים מהילדים מרטיבים את עצמם יותר מפעם אחת בחודש, מחקר שנערך על ידי פרמלה סורשקומר מבית החולים "Royal Alexandra" בסידני, ואשר פורסם בגיליון רפואת ילדים האחרון.

הילדים שנמצאו סובלים מבעית ההרטבה במשך היום, נמצאו גם סובלים מחוסר יכולת התאפקות המתבטאת ברצון פתאומי להתרוקנות, טפטוף והרטבת המיטה בלילה.

החוקרים מצאו כי ב-28 אחוזים מהמקרים הבינוניים של הרטבת יום, הסיבה להרטבת היום יכולה לנבוע ממתח, היסטוריה משפחתית של בעיות הרטבה, במיוחד מצד משפחת האב או פחד של הילדים משירותים בבית או בבית הספר.

עוד עולה מהמחקר כי רק 16 אחוזים מההורים לילדים שסובלים מהרטבת יום, גם מפנים את ילדיהם לקבלת טיפול רפואי, למרות שקיימים טיפולים טובים לבעיה.

הטיפולים הקיימים מתמקדים בהנהגת משטר התרוקנות קבוע במשך היום, דבר המוריד באופן משמעותי את הסיכוי להרטבה לא רצויה, כמו גם טכניקות הרפיה לשרירים המעורבים במערכת השתן.

מקור:
The Journal of Pediatrics 2000;137:814-818

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום