חוק הקנביס הרפואי יקודם בכנסת

(0)
לדרג

ועדת הבריאות של הכנסת תקדם חקיקה להסדרת השימוש בקנביס רפואי בישראל. ח"כ חיים כץ: "אין מנוס מלהעיר את משרד הבריאות מתרדמתו"

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ קיימה דיון נוסף בנושא הסדרת השימוש בקנביס רפואי בישראל. יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, מתח בפתח הדיון ביקורת על תפקוד משרד הבריאות לאור העובדה שאינו מצליח לייצר מנגנון המסדיר את השימוש בקנביס רפואי כמקובל במדינות מערביות בעולם. לדבריו, "חוסר היכולת של משרד הבריאות למצוא מנגנון פוגע בחולים רבים שנמצאים ללא פתרון ומשלמים סכומים גבוהים מדי עבור השימוש בקנביס רפואי. מאז הדיון הראשון שקיימנו בנושא, לפני חצי שנה לא קרה כלום ולצערי הלכנו אחורה. אנו נקדם חוק כוועדה מכיוון שהעסק מגמגם. אין מנוס מלהעיר את משרד הבריאות מתרדמתו".

ח"כ חיים כץ קיבל את המלצתו של ח"כ אריה אלדד כי חברי הוועדה יחלו בעבודת חקיקה, שתסדיר את השימוש בקנביס רפואי בגלל אוזלת היד של משרד הבריאות.

"משרד הבריאות נכשל בתפקידו"

"אין ספק בתועלת הרפואית המובהקת שצמח הקנביס מביא לחולים חשוכי מרפא", אמר ח"כ אריה אלדד. "המערכת המאולתרת שהקים משרד הבריאות לצורך הספקת קנביס לחולים קרסה ומשרד הבריאות נכשל בתפקידו. לכן תוגש הצעת חוק שיזמתי ואליה יחברו כל חברי ועדת הבריאות של הכנסת כדי לחייב את משרד הבריאות והממשלה לגבש את עמדתם והכול לטובת החולים".

ח"כ משה מוץ מטלון אמר: "אנו מחויבים לציבור החולים. על משרד הבריאות להציג פתרון ביניים עד ההסדרה הסופית בחקיקה, כולל האפשרות לגידול עצמי תחת פיקוח". ח"כ אילן גילאון הוסיף כי "יש מודלים שהאמנה הבינלאומית מאשרת ולכן לא ברור מדוע לא מעתיקים מהעולם. משרד הבריאות חייב לקבל החלטות ומהר".

המשנה הרפואי למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בועז לב, ציין: "לא מצאנו עדיין פתרון כי גם האמנה הבינלאומית מקשה עלינו. לצערי חולים סובלים ולכן המדינה והמחוקק צרכים לעשות סדר". מנהל בית חולים אברבנל והאחראי מטעם משרד הבריאות על הנושא ד"ר יהודה ברוך אמר כי "נעשתה עד כה עבודת מטה מול משרדי הממשלה; הגשנו בקשה נוספת לתקנים שיעזרו למנגנון; אפשרנו לחברות המייצרות לגבות כסף (360 ש"ח עבור 50 גרם); הוספנו מחלק נוסף; סגרנו אתר חלוקה לאחר שלא עמד בתנאים וסיכמנו נוהל עבודה מול משטרת ישראל".

לדברי ראש המעבדה האנליטית במשרד לביטחון פנים, סנ"צ אודי וולף, "קיימת זליגה ויש תפיסות רבות של חומר שבייעוד המקורי אמור היה להיות קנביס רפואי. יש קשר של גורמים עבריינים עם המגדלים. סגרנו מרכז גידול בצפון בגלל אי עמידה בוטה בתנאים. משטרת ישראל רואה בקנביס הרפואי כתרופה לכל דבר ולכן יש להחיל עליה פיקוח כמו לכל תרופה דומה אחרת. יש דרך מסודרת בחוק לחלוקת חומרים מסוכנים. משטרת ישראל תעסוק רק באכיפה ולא במדיניות ההסדרה".

פרופ' רפאל משולם, חבר האקדמיה למדעים ובעל שם עולמי בחקר הקנביס הרפואי, אמר בדיון: "הקבוצה שלי חוקרת את התחום שנים רבות. למעשה זו התרופה היחידה שניתנת בעישון. אין תרופות שניתנות מבלי שיהיה ברור מה רמת החומר הפעיל ולכן הנושא חייב הסדר מקצועי. יש צורך להשתמש בזנים המכילים קנאבדיול, שהוכח שמדובר בחומר שיש בו פעולות תרופתיות מובהקות כמו שימוש נגד דלקות ועוד".

בואו לדבר על זה בפורום תמיכה וסיוע לסובלים ממחלות ופציעות קשות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום