התקן למניעת אירועים מוחיים

(0)
לדרג

ארבעה חולים עברו צנתור בהצלחה מלאה בביה"ח שיבא, באמצעות התקן חדש למניעת אירועים מוחיים, ושוחררו למחרת בבוקר לביתם. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

התקן חדש למניעת אירועים מוחיים: השבוע החלו לבצע במרכז הרפואי שיבא סגירה מלעורית של אוזנית העלייה השמאלית בצנתור, בשיתוף פעולה בין יחידת הצנתורים, היחידה לאלקטרופיזיולוגיה והאקו.

בחולים הסובלים מפרפור עליות קיים סיכון מוגבר לזריקת קרישי דם מתוך העלייה המפרפרת אל חלקי הגוף השונים, בעיקר המוח. קרישים אלה עלולים לגרום לאירוע מוחי ומסיבה זו חולים עם פרפור עליות בדרגת סיכון מסוימת לזריקת קרישי דם מקבלים באופן קבוע טיפול בקומדין (נוגד קרישה). אולם ישנם חולים שאינם יכולים לקבל קומדין מסיבות שונות כמו דימום בעברם, ולאלה יש צורך בפתרון אחר.

אחד הפתרונות האפשריים הוא סתימה של אוזנית העלייה השמאלית המהווה את המקור למרבית קרישי הדם הנזרקים מהלב בזמן פרפור. בעוד שעד לאחרונה הדרך היחידה לסגור את האוזנית הייתה על ידי ניתוח, הרי שלאחרונה פותחו אמצעים הניתנים להשתלה לא ניתוחית בחדר הצנתורים ואשר סותמים את האוזנית. מחקר שפורסם לאחרונה בירחון הרפואי הנחשב - LANCET הוכיח את יעילות השימוש במכשיר ה-WATCHMAN למניעת אירועים מוחיים, ועל כן הוחלט לאמץ את השימוש בו.

הפעולה מתבצעת בחדר הצנתורים בהדרכת שיקוף ואקו. הצנתור מתבצע דרך וריד המפשעה ודרכו מובילים קטטרים מיוחדים אל תוך העלייה הימנית וממנה דרך המחיצה הבין-עלייתית אל העלייה השמאלית, ממנה משתילים את המכשיר שהוא דמוי מטריה אל תוך האוזנית, שם הוא נפרש וסותם אותה בפני מעבר קרישי דם.

עד כה הפעולה בוצעה בהצלחה מלאה בארבעה חולים ששוחררו למחרת הפעולה לבתיהם.

בואו לדבר על זה בפורום שבץ מוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום